tag:blogger.com,1999:blog-132499481920291759.post3521618630001590194..comments2023-11-24T10:57:36.366+01:00Comments on Jespers weblog: Waarom 2016 een geweldig seizoen gaat wordenHoofdhttp://www.blogger.com/profile/07459743225562453327noreply@blogger.comBlogger2125tag:blogger.com,1999:blog-132499481920291759.post-11063873948765084142016-05-05T20:16:46.529+02:002016-05-05T20:16:46.529+02:00Nu we de eerste vier races hebben gehad, blijken 4...Nu we de eerste vier races hebben gehad, blijken 4 van de 6 voorspellingen te blijven staan. Van achter naar voren:<br />6 - De nieuwe bandenregels zijn echt geweldig. De banden zijn zachter, waardoor er meer pitstops worden gemaakt en er is veel meer strategische variatie. In China werd een recordaantal inhaalacties gemeten, terwijl de auto's nog vrijwel hetzelfde zijn als vorig jaar, toen iedereen klaagde dat ze niet in konden halen. In Rusland nam Pirelli de verkeerde banden mee (ze lieten de ultrazachte band thuis) en prompt kregen we een saaie race voorgeschoteld.<br />5 - De achterhoedeteams zijn zeker beter geworden. De Manors zijn redelijk competitief en de McHonda's worden ook niet steeds op de rechte stukken voorbijgeblazen.<br />4 - Haas heeft alle verwachtingen overtroffen. Met drie puntenfinishes staan ze nog altijd boven Toro Rosso. Wat een debuut!<br />3 - Na vier races heeft Rosberg nog altijd de volle 100%. In Australië en Bahrein sloeg hij zijn slag bij de start en in de daaropvolgende races profiteerde hij optimaal van de pech van Hamilton. Hij heeft een enorme voorsprong in het kampioenschap en dat is goed nieuws: of we krijgen een nieuwe wereldkampioen, of we krijgen een waanzinnige comeback van Hamilton.<br />2 - Na vier races hebben we nog steeds niet echt een gevecht om de leiding gezien. De betrouwbaarheid bij zowel Ferrari als Mercedes is behoorlijk knudde dit jaar. Misschien is dat een teken dat ze risico's nemen om competitief voor de dag te komen. In ieder geval lijkt Ferrari eerder verder achterop dan dichterbij gekomen te zijn. Zelfs in Australië, toen ze in het begin van de race aan kop gingen, was Mercedes een stuk sneller. In Rusland was het verschil meer dan een seconde per ronde. De Italianen beginnen al een beetje geïrriteerd te raken.<br />1 - Ik dacht inderdaad dat Max goed zat met die ouwe Ferrari-motor. Dat heb ik waarschijnlijk verkeerd ingeschat. Honda en vooral ook Renault hebben in de winter behoorlijke stappen gezet. Alleen in het openingsweekend waren de Toro Rosso's misschien wat sneller dan de Red Bulls, maar vanaf dat moment heeft het hoofdteam de overhand gekregen. Het Red Bull-chassis is erg goed en volgens insiders is de Ferrari-motor van de Toro Rosso's alweer de zwakste van het hele spul. In ieder geval kunnen Max (en Kwjat) die uitspraak zelf op waarde schatten.<br /><br />In ieder geval krijgt Max met zijn overstap de beschikking over een betere auto, met een betere motor en (dat vind ik het allerbelangrijkst) een veel professioneler team. Ik hoop dat hij nu echt iets kan laten zien en ik ben blij dat hij niet de lijdensweg mee hoeft te maken van een team dat gedurende het seizoen steeds minder competitief wordt.Hoofdhttps://www.blogger.com/profile/07459743225562453327noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-132499481920291759.post-73234060920809741772016-05-05T19:40:41.943+02:002016-05-05T19:40:41.943+02:00Ik ben benieuwd of de motor die Max nu heeft nog m...Ik ben benieuwd of de motor die Max nu heeft nog meer succes gaat opleveren!Rvvnoreply@blogger.com