12-04-2016

Van schertsvertoning tot modelpartij

Het competitieseizoen nadert alweer zijn einde. Over anderhalve week moet BSG 1 in de slotronde van de KNSB-competitie klassebehoud zien veilig te stellen, terwijl er in de interne nog vijf reguliere clubavonden zijn. Het begin van de tweede competitiehelft ging voor mij erg stroef. Door hardnekkige verkoudheden en vastgevroren fietsremmen kwam ik aanvankelijk nauwelijks in actie. En die keer dat ik m'n gezicht dan toch liet zien, gebeurde er dit:



Het betekende dat ik me ineens rond een twintigste plek terugvond en daar was ik natuurlijk niet zo gelukkig mee. Iemand van mijn statuur moest natuurlijk makkelijk in de top 5 mee kunnen draaien. Gelukkig ging na die nederlaag de knop om. Ik was wakkergeschud en ik besloot het gaspedaal nu eens flink in te trappen. In de weken die volgden was ik braaf van de partij en versloeg ik zonder al te veel problemen wat makkies in modelpartijen. En ineens stond ik weer zesde... Gisteren had ik eindelijk weer een echte partij:



Het was niet mijn beste partij van de afgelopen weken en dat moest ik kennelijk bekopen met drie plekken verlies in de stand. Die overwinningen van de spelers van het derde, die in de benedenzaal het team van Doorn-Driebergen met 6-2 van de mat speelden, leverden kennelijk meer op dan mijn overwinning tegen een gerespecteerde tegenstander... Dat is dan toch weer het merkwaardige van het keizersysteem. Het betekent in ieder geval dat ik het gaspedaal de komende weken, na het snelschaakkampioenschap, diep ingedrukt moet houden om me voor de play-offs te plaatsen. Gelukkig lijkt die spanning mijn spel ten goede te komen...

De partijen werden mede mogelijk gemaakt door Knightvision.

1 opmerking:

Heeft u vragen en/of toevoegingen, laat dan hier een reactie achter: