25-04-2016

Een halfje dankzij degradatie

Afgelopen zaterdag degradeerde BSG na vijf seizoenen uit de meesterklasse en dat zorgde voor de nodige sippe gezichten. Zelf ben ik vooral trots op de prestaties van de afgelopen jaren, want met twee degradanten per jaar is de gemiddelde verblijftijd van een team in de meesterklasse vijf jaar. BSG zat dus keurig op het gemiddelde en dat is niet gek voor een team dat op papier altijd tot de zwakkere broeders gerekend werd. Afgelopen seizoen zat er gewoon net te veel tegen om degradatie te ontlopen. Na de miraculeuze ontsnappingen in eerdere jaren was het geluk gewoon op.

Zelf mocht ik dit seizoen viermaal voor het eerste opdraven. Officieel mag een speler maar drie keer invallen, omdat 'ie anders voor het hogere team moet blijven spelen, maar dat maakt in de laatste ronde natuurlijk niet meer uit. Erg veel plezier van de invalbeurt had ik niet, want ik werd aan alle kanten overspeeld door Jan Willem van de Griendt. Mijn geluk was dat En Passant op dat moment al bijna kampioen was, waardoor ik nog een remiseaanbod kreeg. Strik erom en in de tas, maar dat is wat te gemakkelijk. Daarom heb ik de partij zorgvuldig geanalyseerd, zodat ik het de volgende keer hopelijk beter doe.


Het had niet veel gescheeld of ik had dit seizoen alle mogelijke resultaten behaald. Alleen die zwartnederlaag, die had ik nog niet. Ik kan me niet herinneren dat ik ooit in een seizoen met zwart ongeslagen ben gebleven. Zodoende behaalde ik nog een mijlpaal in het verder matig gespeelde seizoen. Al met al scoorde ik 5½ punt in de 9 partijen; 2 uit 4 in de meesterklasse en 3½ uit 5 in de derde klasse. Qua score was het niet zo verkeerd, maar het spel liet te wensen over. Hopelijk gaat dat volgend jaar, in de eerste of derde klasse, beter.

Deze partij werd mede mogelijk gemaakt door Knightvision.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Heeft u vragen en/of toevoegingen, laat dan hier een reactie achter: