07-11-2012

Geen geweldige partij, wel een mijlpaal

Het was geen beste partij, mijn partij tegen Geert van der Stricht in de wedstrijd BSG - HMC in de meesterklasse. Na in het middenspel te zijn overspeeld, kreeg ik de zaken in de eerste tijdnoodsfase weer op orde tegen de Belgisch Kampioen van 2003, om vervolgens onder toeziend oog van de overige achttien spelers en het trouwe publiek het eindspel te winnen. Misschien een hoogtepunt in mijn schaakcarrière, misschien smaakt het naar meer. Tijd voor een analyse van mijn tweede meesterklasse-overwinning in Chessflash!
 


Waar ik mijn score verbeterde naar 1½ uit 3 (wat vergelijkbaar is met de score van het team: 3 matchpunten en 14½ bordpunt), bleef mijn tegenstander staan op nul punten. Daar was hij natuurlijk niet blij mee, vooral omdat hij vorig seizoen nog ongeslagen bleef. Schaken blijft een grillig spelletje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Heeft u vragen en/of toevoegingen, laat dan hier een reactie achter: