04-10-2011

Welkom terug!

Hoewel ik over het algemeen vrij geduldig ben, heb ik vandaag toch maar besloten om een soort "overgangsweblog" aan te maken. Vanaf 24 augustus is mijn oude weblog (bij web-log) onbereikbaar vanwege een zogenaamde "migratie". Een klusje van twee dagen, zo werd er aangekondigd. Inmiddels is het alweer oktober en zijn we dus zes weekjes verder. Erg veel is er nog niet gebeurd; de weblog ziet er nog steeds niet uit en de meeste artikelen zijn nog steeds spoorloos. Het wachten werd nu toch wat te veel voor mij, want ik had een hoop vakantieverhalen willen delen met mijn trouwe volgers. Had ik voorheen nog de vage hoop dat het allemaal wel weer goed zou komen, nu geloof ik er (na het uitblijven van een volgende update van web-log) er niet meer in.

Dit verklaart de geboorte van Jespers weblog bij Blogspot.

De vraag is wat ik er verder mee ga doen. Ik heb eerlijk gezegd weinig zin om hier een hoop artikelen te plaatsen, om die even later toch weer over te zetten naar m'n "oude" weblog. Ik hoop dat de migratie van web-log naar weblog spoedig wordt afgerond, maar tot die tijd blijf ik me zorgen maken om de oudere artikelen die ik op web-log had gemaakt. Zijn die weg, of komen ze nog terug? Hopelijk kan het web(-)logteam dan ook uitleggen waarom de migratie zo vreselijk lang duurde, waarom ze zo slecht hebben gecommuniceerd en waarom ze niet meer mankracht hebben ingezet. Daarnaast hoop ik dat die aso's van Type Pad flink gaan bloeden voor wat ze web(-)log en de internetjournalisten hebben aangedaan.

De afgelopen maand heb ik goed nagedacht over mijn toekomst als "blogger". Hoewel ik de laatste jaren heb geprobeerd de kwaliteit van m'n stukjes te verhogen, zag ik eigenlijk alleen maar lezers afhaken. Wat moet je daarmee? Weer slechtere stukjes gaan schrijven? Ik weet het af en toe ook niet meer. Misschien moeten er meer persoonlijke verhalen op. De afgelopen weken had ik vaak inspiratie voor een nieuw artikel, zoals dingen op het nieuws, of natuurlijk de gebruikelijke onderwerpen. Jammer genoeg kon ik daar dus niks mee doen, afgezien van het competitieverslag van de wedstrijd Groningen-BSG op de BSG-site. Ik vind het vooral jammer voor Vincent Rothuis dat ik geen Bah-van-de-Maand-rubriek kan maken. Voor mezelf vind ik het jammer dat met name de formule 1-verslagen hun actualiteitswaarde verliezen.

Om een beetje bij de actualiteit te blijven: vandaag is het dierendag. Is dat nou het vermelden waard? Nee, het ging me er eigenlijk om dat ik nu kon schrijven dat ik alweer een jaar officieel in Amstelveen woon. Daar is ook het laatste woord niet over gezegd, zal ik maar verklappen, maar de komende dagen wil ik me vooral richten op het inlopen van mijn publicateachterstand. Dat worden dus artikelen over gebeurtenissen van ruim een maand geleden. Dit was het voor nu, binnenkort komen de echte artikelen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Heeft u vragen en/of toevoegingen, laat dan hier een reactie achter: