17-09-2012

Uitslag: reclamestripje

Eindelijk is-ie er dan: de uitslag van de reclamestripwedstrijd. Het doel van de wedstrijd was om een leuke dialoog te bedenken bij de elf plaatjes van een welbekende televisiereclame. Vervolgens zou de winnende inzending via een poll worden aangewezen. De eindstand werd afgelopen woensdag al opgemaakt. Met een duidelijke meerderheid werd de inzending verkozen, die ik maar "Openhartige Topalov" heb genoemd. Helaas weet ik niet van wie dit script afkomstig is. Mocht niemand de overwinning opeisen, dan kan ik nog een IP-check doen, maar het kan zijn dat we nooit zullen weten door welke creatieveling deze strip is gemaakt. Hetzelfde geldt voor een van de nummers twee, "Spa Red Bull". Degenen die hun inzending onder een identiteitonthullend pseudoniem deden, presteerden verrassend slecht. Grotovsky was met zijn "Alcoholist" de enige van hen die nog een stem haalde. Kennelijk hadden Sizzel ("Verrassend drankje") en Niyoosha ("SGP-voorman in vrouwenkroeg") strategisch gestemd.
 
In ieder geval moet het winnende stripje geëerd worden. Voor degenen die niet schaken: het gaat over ex-wereldkampioen schaken Veselin Topalov. In 2006 speelde hij een WK-match tegen Kramnik, die ontsierd werd door het "toiletschandaal". Topalovs manager Dainalov beschuldigde Kramnik ervan dat hij tijdens de partij veelvuldig naar zijn toilet ging om daar een sterk schaakprogramma te raadplegen. Uiteindelijk verloor Topalov niet alleen de match, maar ook een hoop krediet in de schaakwereld. Overigens is de vrouw in de dialoog Alexandra Kosteniuk, een vrouwlijke grootmeester die er volgens sommige mannen best knap uitziet. Weten jullie dat ook weer. Tijd voor het stripje!
 
Openhartige Topalov
 
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
 
Tot slot wil ik alle inzenders nog bedanken voor hun moed en originaliteit!

5 opmerkingen:

  1. Dank voor het stemmen op toppie. In verband met mogelijke repressailles van de Bulgaarse schaakmafia blijf ik anoniem. Mijn prijzengeld doneer ik aan een fonds met als doel de bsg bar te revampen volgens plaatje 1, of om nieuwe - en niet groene - tafelkleedjes te kopen, al naar gelang de hoogte van de kosten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Interview met de anonieme winnaar

    Een heuglijk moment: de beheerder van deze weblog heeft de trotse anonieme winnaar van de reclamestripwedstrijd mogen interviewen. Hij vond het erg leuk om zijn inzending in stripvorm te zien verschijnen en was graag bereid de totstandkoming van zijn inzending toe te lichten. Grappig genoeg was hij niet op de hoogte van de originele reclame en kwam hij op het “originele” idee om schaker Veselin Topalov (“Met zo’n ringbaardje vraag je er ook wel om”) ten tonele te voeren. Om hem uit de klauwen van de Bulgaarse schaakmaffia te houden, houd ik zijn naam angstvallig geheim.

    Om het interview meteen goed te beginnen, werd de winnaar aan de tand gevoeld over de onwaarschijnlijk grote overwinning:
    Apenhoofd: “Hoe heb je dat eigenlijk gedaan, die stemfraude?”
    Mystery-guest: “Ik moet toegeven dat ik één keer op mijzelf gestemd heb. Toen had ik al twee stemmen, trouwens. Misschien is het zo, ik zeg dit met grote voorzichtigheid, dat mijn stripje dan toch door de meerderheid (zij het heel weinigen) het leukst gevonden is.”

    Dat brengt ons naar het interessantere gedeelte: de inhoud:
    A: “Tussen twee haakjes: wat heb jij met Kosteniuk?”
    M: “Ik kan wel vertellen hoe ik op t idee van mijn inzending kwam. Ten eerste, die gast vond ik lijken op Topalov en jij schaakt bij BSG, dus ik dacht, ik maak er BSG van. Het zag er best chill uit daar.
    A: “Bij BSG?”
    M: “Op het eerste plaatje. Dus vandaar de verwijzingen naar de kleedjes, dat kon ik niet laten.”
    A: “Okee, ga verder.”
    M: “Maar ik zat met een probleem met die vrouw. Ik dacht eerst aan een minnares. Ik kende het origineel niet, of ik kon het me niet herinneren, dus moest ik werken met mijn creativiteit. Urenlang heb ik zitten puzzelen, maar ineens dacht ik aan Kosteniuk. Waar ze vandaan kwam, weet ik niet.”
    A: “Ik dacht dat iedereen zomaar wat invulde. Je hebt er echt werk van gemaakt.”
    M: “Plaatje 2 en 3 waren heel snel gevonden toen. Toen kwam ik uiteraard aan de toiletgate, volgens mij had ik net met een bevriende schaker gesproken over Topalov en dat we niets meer van hem horen.”
    A: “Okee.”
    M: “Plaatje 6 vond ik ook wel sterk, maar plaatje 8 en verder waren echter lastig: die blonde vrouw komt er te plotseling in, haar rol wordt niet goed voorgesteld. De regie had dit beter kunnen doen.”

    Tot slot wist hij nog wel te vermelden dat de overwinning voor hem als een volslagen verrassing kwam:
    M: “Ik had het niet verwacht dat ik zou winnen, want pas later zag ik dat drie zinnen in de laatste stripjes met ‘misschien’ beginnen. Een stijlvolle lezer zou dit uiteraard onmiddellijk doorzien, maar vermoedelijk is het niveau van de stemmers laag geweest. Ik wil niet gelijk van ongeletterdheid spreken maar het zit wel in de buurt.”

    We bedanken onze anonieme inzender voor zijn uitbarsting van creativiteit. Hopelijk smaakt dit naar meer!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik was één van de stemmers op deze inzending, maar met deze extra info vind ik hem zelfs nog treffender! Complimenten.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dit moet wel Grotovsky zijn:D maar heel origineel:D Wat was nou het originele?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Voor degenen die de reclame niet kennen, hier de echte dialoog:

    1. Vrouw: "Sorry dat ik te laat ben."
    2. Man: "Heel den dag hebt ge niks om handen en toch komt ge te laat."
    4. "Jij wilde onze huwelijksverjaardag vieren, ikke nie hè?
    6. "Had ge echt niks fatsoenlijkers kunnen aandoen?"
    (dom lachje)
    3. "Ik vraag nochtans nie veel, hè? Gewoon zo, een-een klein beetje VROUWELIJKHEID!"
    5. (zucht)
    7. "Het is niet omdat we twintig jaar getrouwd zijn, dat je in kleren van twintig jaar geleden moet rondlopen, hè?"
    (weer een zelfgenoegzaam lachje)
    8. BarMAN: "Mevrouw, dat is vanwege die dame daar."
    9. "Wel, maar dat is nu..."
    10. SPLASH!
    11. (wil wat zeggen, maar weet niet wat.)

    *Spa Reine, het zuiverende water.*

    Zie: http://www.youtube.com/watch?v=oUQOvDaS-AQ&feature=youtu.be (pas de honderdste keer dat ik die link heb geplaatst, maar goed. :P)

    BeantwoordenVerwijderen

Heeft u vragen en/of toevoegingen, laat dan hier een reactie achter: