20-11-2011

Welke weblog?

Sinds anderhalve maand heb ik deze weblog. Het diende als een soort overbruggingsweblog, aangezien de web(-)logmigratie zich in een beduidend langzamer tempo voltrok dan van tevoren was uitgestippeld. Eind augustus ging het licht uit op jepser.web-log.nl, halverwege september kwamen wat artikeltjes weer tevoorschijn op jepser.weblog.nl, maar pas enkele dagen geleden was het hele archief weer compleet.


Helaas is de lay-out nog steeds een ramp. De artikelen zien er niet meer zo mooi uit als vroeger, afbeeldingen ontbreken, net als de afspeelbare partijen. Daarnaast zijn de categorieën weg en zijn een hoop links onbruikbaar geworden. Mocht ik weer kunnen inloggen, dan zal het me wel een heleboel tijd kosten om het allemaal weer op orde te krijgen. De vraag is of ik mijn tijd daarin moet gaan steken, want zijn er nog mensen bij gebaat? Wie komt er nog op jepser.weblog.nl?

Ook vraag ik me af met welke weblog ik verder wil gaan. Ga ik straks weer verder op jepser.weblog.nl en zet ik alle artikelen van hier over, of blijf ik hier? Ik moet zeggen dat het me hier wel bevalt. De berichteditor is meegaand (de tekst wordt tussentijds opgeslagen, dus al valt de stroom uit, of loopt het internet vast, dan nog ben je niet je hele verhaal kwijt.) In plaats de van categorieën bij web(-)log kun je de artikelen nu (meerdere) labels meegeven, zodat je nog makkelijker vergelijkbare artikelen kunt vinden. Daarom hoef ik ook geen "gerelateerde artikelen" meer onderaan het artikel weer te geven. Dat scheelt mij weer tijd.

Toch is dit een heel andere weblog dan degene die ik de afgelopen vijf jaar had. Daar was ik erg aan gehecht, hoewel die band sinds de weblogmigratie lang niet meer zo sterk is. Voor m'n gevoel is de weblog van na de migratie een andere dan die ervoor. jepser.web-log is overleden en daarvoor in de plaats heb ik nu jepser.weblog.

Ik zou dus wel verder willen met mijn "overgangsweblog", maar wat wil de lezer? Is die bekend met het nieuwe adres? Kan de lezer wennen aan de nieuwe opmaak? En hoe zit het met het gebruiksgemak? Heeft de lezer moeite met het plaatsen van reacties, of valt dat wel mee? Daarom heb ik hier een heuze poll!

Poll: Welke weblog?


Tussenstand:



Ook een poll maken? Klik hier

1 opmerking:

  1. Ik heb voor de oude blog gekozen vanwege de rijke historie van dat blog en de grote database die dat blog rijk is. Qua vormgeving zou ik echter momenteel meer geneigd zijn voor dit blog te kiezen.

    BeantwoordenVerwijderen

Heeft u vragen en/of toevoegingen, laat dan hier een reactie achter: