10-03-2014

Door de variantenbomen het bos niet meer zien

Afgelopen zaterdag verloor BSG ongenadig hard van koploper en aanstaand kampioen En Passant. Zelf droeg ik mijn steentje bij door met wit te verliezen van Manuel Bosboom. In tegenstelling tot de vorige wedstrijden kon ik mezelf nu niks verwijten: ik had naar mijn mogelijkheden gespeeld en ik mocht zelfs even aan de overwinning ruiken. Helaas viel de beslissing aan de andere kant en werd niet mijn a-pion de held, maar zwarts g-pion. Leerzaam? Ja. Leuk? Mwah, ik win liever, maar als ik dan toch moet verliezen, dan maar liever zo. Hoewel de partij misschien wat te lang is voor een spektakel- of schoonheidsprijs, was ik verbaasd hoe "correct" de partij nog was. Zwart is volgens de computer zelfs nooit in levensgevaar geweest. Een wonderbaarlijke conclusie voor zo'n flipperkastpartij, maar misschien was het gewoon een partij van een zeldzaam hoog niveau.



Knightvision Chess-PGN-Viewer

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Heeft u vragen en/of toevoegingen, laat dan hier een reactie achter: