07-03-2016

Max wint altijd

Alsof het de grootste vanzelfsprekendheid van de wereld was, zo reageerde Ewoud op de mededeling dat de door hem bedachte dialoog bij het reclamestripje als beste werd verkozen. "Max wint altijd", was zijn afgemeten antwoord. Met 60% van de stemmen bleef hij Pascals inzending over Topalov en Kramnik net voor.

De eindstand.
Misschien dat de Bulgaarse schaakmaffia op het laatst ingreep, want lange tijd stond het 2-2. Kennelijk hadden alle vier de inzenders gestemd (als organisator van dit evenement wilde ik mijn neutraliteit behouden, dus heb ik niet gestemd), waarvan twee strategisch. Het betekende dat Robert, die zijn stripje in het Frans had aangeleverd, geen stemmen kreeg. Misschien had dat ermee te maken dat hij "bier sûr" in plaats van "bien sûr" had geschreven en zulke schoonheidsfoutjes worden je in zo'n wedstrijd natuurlijk genadeloos aangerekend. Ook Jean Loulou, die zijn creatieve uitspatting via de mail in stripvorm aanleverde, kreeg geen stemmen. Misschien had dat er dan weer mee te maken dat ik tot vervelens toe links naar Wikipedia-artikelen had toegevoegd om de boel voor de niet-Formule 1-kijker begrijpelijk te houden. Des te opmerkelijker was dat Ewouds Formule 1-stripje over toekomstig wereldkampioen Max Verstappen wel massaal werd uitgekozen. Hieronder de conversatie in stripvorm:

1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
Het grappige van de winnende inzending is dat 'ie als enige een verwijzing maakt naar de originele reclame (die op zijn beurt weer was gebaseerd op de verbale uitval van een Ajax-supporter naar de toenmalige trainer Marco van Basten). Wel is het realiteitsgehalte van het stripje wat dubieus: het bestaan van Grand Frou-Frou heb ik niet kunnen verifiëren (ik kom niet verder dan een film uit de jaren 50) en daarnaast vrees ik dat de gemiddelde Monegask Max Verstappen niet om zijn vele inhaalacties zal herinneren, maar vooral hierom:

Max Verstappen in Monaco vorig jaar. Afbeelding: Autosport.
In ieder geval was het weer een genot om deze wedstrijd te organiseren. Bij dezen wil ik de inzenders bedanken voor hun originaliteit en moed en wil ik de winnaar nogmaals feliciteren!

Eerdere winnaars:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Heeft u vragen en/of toevoegingen, laat dan hier een reactie achter: